maandag 26 augustus 2013

Pdf2speech prima pdf lezer

Ik was al een tijdje op zoek naar een programma waarmee PDF of EPUB bestanden kunnen worden gelezen. Het enige programma dat steeds genoemd werd was moonreader pro, maar om één of andere reden wilde het mij niet lukken om er bevriend mee te raken. Ik had de hoop dus al zo'n beetje opgegeven, toen pdf2speech werd genoemd. Het bahandelt een .pdf of .epub bestand ongeveer zoals een daisy lezer een daisy boek behandelt. Er is een play knop, maar ook knoppen voor vorige- en volgende zin en vorige- en volgende pagina. De voorgelezen tekst wordt in beeld getoond, zodat ik denk dat je er ook bij dyslexie veel plezier aan kunt beleven.

Gebruik met TalkBack

Het programma kan onafhankelijk van talkback een eigen spraaksynthesizer gebruiken, dus als je espeak voor talkback gebruikt, omdat die zo lekker snel is, kun je acapela voor pdf2speech gebruiken omdat de voorleesstem zo prettig is. Het enige wat niet kan is acapela voor zowel talkback als pdf2speech gebruiken. Om één of andere reden crasht pdf2speech dan regelmatig.

Een functie die mij positief verrast heeft is dat als TalkBack tijdens het voorlezen iets zegt, pdf2speech de zin waaraan hij bezig was opnieuw voorleest. Zodra het voorlezen is gestart, kan de telefoon worden vergrendeld. Het programma leest dan gewoon verder.

Welke pdf2speech moet je hebben?

Er zijn diverse programma's met deze naam in de playstore, maar de gene die ik bedoel staat hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten